
Etiketter: familie
Jeg fikk plutselig et lite barnevakt- kick og ringte til søstra mi i Oslo og lurte på om jeg kunne få låne ungene deres fra torsdag til søndag, og det fikk jeg med et stort hakeslepp! Så på onsdags ettermiddag tok jeg bussen til Oslo for å hente ungene, og på torsdags morgen tok Sara, Andrè og meg bussen tilbake til Grimstad/ BiG.
På disse få dagene har vi fått gjort ganske mye; Vi har sparket enormt mye fotball til musikk der rockefoten har vært i full gang, vi har spilt kort, UNO og memorie, vært i fjæra og lett etter skjell og krabber (fant bare døde krabber da, så det var litt nedtur), så har vi sett litt på film, spilt billjard, og sist men ikke minst DYREPARKEN, der jeg fikk god hjelp av Bjørg- Kristine!
Ikke nok med at ungene var på besøk, men natt til lørdag, kl 0300 fikk jeg telefon fra Lars- Magne om at han og kompisen Arne sto utenfor internatet. Dette var jo veldig overraskende og hyggelig, og dem joinet oss i dyreparken. På ettermiddagen kom Lill- June og Masimo. Lars- Magne og Arne inviterte oss på grilling spandert av dem, og vi koste oss nede ved stranden. Senere spillte vi fotball i gymsalen til svetten rant fra alle kanter. Jeg kan love dere at jeg svetter som en mann, og det er litt spesielt, men sunt og godt. Så kom natta. Noen medelever arrangerte utekino, og klokka ble langt på natt før vi kom i seng.
Nå er alle dratt. Plutselig ble det stillhet liksom, litt rart. Men jeg har storkost meg, og jeg håper resten av besøket har gjort det og!
Her er noen bilder fra dyreparken:
Jeg skal bli TANTE igjen til nr. 6, med amerikansk og norsk statsborgerskap!
Wohoo... Familien Lind er enda i produksjon!
Gratulere så mye Raymond og Ingvild! Jeg er ekstremt glad på deres vegne!
(så tar jeg meg den frihet til å legge ut nyhets- videoen deres)
Etiketter: familie
Ja moder, tenk, nå er du blitt hele 56 år gamel, og det syns ikke en gang. Kjenner jeg deg rett sitter du og smiler akkurat nå, og da er jobben min fullført!For deg som ikke kjenner modern så godt, skal jeg fortelle hvilken dame hun er.
- Modern er den sprekeste damen jeg kjenner. Hun elsker og sykle. Har hun sjansen, tar hun sykkelen fatt og sykler til jobb, eller kanskje rundt Hadseløya, eller så kan hun finne på å kjøre til Lofoten med sykelen bakpå og bare nyte skaperverket. Ja, hun er naturelsker. Hun jogger faktisk rundt fjellet, og det er ikke værst,også bruker hun å gå i mot pappa når han er ferdig på jobb! Å så liker hun utfordringer. Kanskje hun tar en vei som ingen har gått før, og den kan likså godt være bratt, det spiller ingen rolle!
- Så kan jeg si at hun elsker jobben sin som bibliotikar. Hun gleder seg hver dag til jobb, og for meg er det ganske beundringsverdig. Og da vi hadde badekar hadde hun et daglig "bokbad"!
- Mors hage! Har du sett den? Den er gigantisk, men all slags blomster. Veldig tidlig, kanskje i februar/mars begynner prikklinga i kjelleren, og når våren er innmars, er hun svart under neglene fordi hun har vært ute å kost seg med plantinga i hagen!
Modern min er ganske spesiell, og vi kan snakke om alt. Også har hun riktig i alt, det slår ikke feil en gang, det er nesten skremmende av og til.
Jeg er veldig glad i deg moder, og gleder meg til å komme hjem. Håper dagen din blir mye bedre enn forventet! Klemmer fra minsten!
Etiketter: familie
Til min store trøst feiret Wivi (søstern) med familien jula hos oss. Tenk om jeg, modern og fadern måtta feira jula alene, det ville blitt stusslig det.

GRATULERE
(Det ble desverre ikke tatt så mange bilder av dagen, men disse for duge)
Sindre og Miriam, pakkeleserne
Nina og Miriam
meg og pusi
Julestemmninga skal det ikke sies noe på!Etiketter: familie
I ettermiddag kom mine kjære tantebarn på besøk. Vi satt rundt bordet å spilte uno og hadde navneleken. Alltid en slager! Så smekket modern til med en kjempe god kveldsmat. Cynthia kom en snartur innom (med julegave til meg, johoo) og det var riktig så koslig! Ellers nyter jeg ferien og gleder meg enormt mye til fredag, for da flyr jeg avsted til Drammen for å besøk Ida! Enjoy!

Etiketter: familie
meg på tuben
TODAY:
I dag så har vi feiret pappas 60- års dag som egentlig var den 7 juni. Vi hadde besøk av våre nærmeste i familien, vi fikk servert kjempe god mat, vi så på film av pappa og delte morsomme minner/episoder der han var en vesentlig person!

middagen

pappa, brodern og Stig (svigerbrodern)

Etiketter: familie
Ellers så har mye av ettermiddagen gått til settlers (igjen) og litt soving.
I kveld så dro jeg, Raymond, Gøran og Ingvild opp til mor&far, vi tenkte vi skulle overraske mor med bursdagssang og en mini- bursdagskake, siden
vi ikke er her på 80- års dagen hennes, og det ble meget vellykket.
Nå er resten av gjengen å spiller fotball, mens jeg tenker på å ta kvelden.
Så må jeg forresten nevne at nede ved badebukta vår har vi (av alle levende vesner) en albino- and. Den er helt tam og veldig rar, har aldri sett en slik fugl før, den er hvit med røde øyne og rødt nepp. Verden er full av underlig
skapninger.
mor&farEtiketter: familie
Kristoffer kom å hentet meg på Sortland i ett- tida å hjemme ventet det meg en velkomstkomitè. De hadde til og med satt ut flagg i hagen for meg.
Det var så herlig å komme hjem igjen til kjente trakter, til det gode gamle huset, den friske naturen og til hele familien!!!



* pappas hjemmelaget badeplass, ett minutt fra huse *
Etiketter: familie

Gratulere med morsdagen kjære mamma!
Håper du får en uforglemmelig dag, selv om at ikke alle av barna
dine er hjemme!
Tusen takk for god støtte og gode råd som jeg har fått av deg opp
gjennom tiden. Du har en enorm stor omsorg, som jeg kan finne trøst i!
Å takk for at du er med å be for meg, å resten av flokken!
Kjempe glad i deg mamma, å gleder meg til å se deg igjen til
sommeren!!
Hilsen lille "gullet" ditt!
Etiketter: familie
hos familien Lind, men hos familien Opdal på Andøya (ca 11 mil herfra).
En samling av både onkler og tanter, søskenbarn, besteforeldre og venner.
Vi hadde koltbord, hvor det blant annet ble servert hvalkjøttgryte som er bare BON APETITT!! Så hadde vi en del leker, som var veldig moro å være med på!
Så måtte vi jo selvfølgelig ta noen søskenbarnbilder. Som dere skjønner er vi 4 søskernbarn som er født 4 år etter hverandre, så vi har et ganske sterkt forhold kan du si!
Kvelden var veldig vellykket, men nå kjenner jeg at jeg er veldig sliten.
Her er noen bilder fra i kveld:


* pappa å mamma var fikk også være med på lekene. Løvbakken var temaet, så her var det om å gjøre å snakke unisont *
* så tilslutt var det søskenbarn- bildene, meg, Kathrine, Ragnhild og Martha *
Etiketter: familie
Jeg sto opp i dag tidlig for å få med meg tre nøtter til
Askepott. Vi spiste juleribbe (med potetgull vel og merke),
søstra mi å svigerbroderne med ungene spiste med oss, og
til dessert ble det servert fruktsalat m/krem, skjokolade og
hasselnøtter!
I 6 tiden dro vi opp til søsteren min, der spilte vi settlers,
spiste kaker, leste fra juleevnageliet og sang julesanger!!
Ungene kunne ikke vente med å åpne gavene sine, og de hadde forskjellige ansiktsutrykk for hver gave de fikk!!!
Etter pakkeåpningen dro jeg, modern og brodern hjem for en ny pakkeåpning. Pappa har vært på jobb i dag, så ventet med noen julegaver til han var ferdig på arbeid!!!
Det har vært en strålende dag! Det er så deilig å være med familien, samlet sammen i glede og smil, og ikke minst feire at i dag ble en Frelser født, og hans navn er JESUS!

* her spiser vi julemiddagen *

Etiketter: familie
til bestefar. Det var bra pyntet med lys overalt,
bordet og stoler dekket til, og en CD- spiller i
bakgrunnen med julemusikk!!
Alle sammen satt rundt en stort bord å spiste grøt,
å vi fikk selvfølgelig besøk av julenissen!!
(Jeg fikk ikke med meg julenissen da, siden jeg måtte på
jobb, men har sett bilder:p )
Dette var en lille- julaften utenom det vanlige!

* Låven *

* Her spiser folket julegrøten *

* Meg å tantebarnet mitt, Miriam *
Etiketter: familie
Håper at du får en uforglemmelig dag.
Må benytte anledningen med å si takk for alle gode råd, er ikke lett for
din kjære lille attpå- klatt å bli selvstendig, hehe.
Men jeg har et stort forbilde som jeg ser så opp til; nemlig deg!
Så når jeg blir stor, skal jeg bli som deg, i såfall på noen områder:)
Skulle ønske at jeg var hjemme med deg nå, men sånn er det nok ikke.
Er kjempe glad i deg pappa!
En stor klem fra " gullet " ditt!!
Etiketter: familie
Håper at du får en fantastisk dag, det fortjener du.
Tenk, nå er du bare halveis til 50, hehe!
Er kjempe glad i deg og gleder meg til å komme på besøk og se hvordan du har det i Virginia!
Og siden du har bursdag må du nesten få en bursdags gave av meg,
den er kanskje ikke en av de vanlige gavene en kan få på en bursdag,
men det er noe jeg vil gi deg som betyr veldig mye for meg;
Guds Kjærlighetsbrev!
HA EN FANTASTISK DAG BRODER!
Etiketter: familie

Gratulere så mye med dagen pappa!!
Skulle ønske at jeg var hjemme nå å feire dagen med deg,
Du fortjener det beste. Er kjempe glad i deg<3>
Fil 4:5- 7
Etiketter: familie


