The Northlenning!


Oppdatering (eller kom ikke på passende overskrift)!

Det er aldri for sent å prøve noe nytt mener nå jeg. I går var Maria og meg med på gammeldans. Det kan høres veldig kjedelig ut, men det var det absolutt ikke. Vi hadde det SÅ gøy. Dansa ringdanser og linedans, med skikkelig god folkemusikk og stemning. De gamle er så herlige!
Ellers har jeg og Maria tatt årets første kanotur rundt skjærgården. Naturen var så idyllisk. Havet var helt stille og vi hadde sola i ryggen. Etter å ha padlet litt gikk vi over på en liten øy å utforsket litt. Vi lekte at vi var i en skrekkfilm, med dødssumper og omringet av farlige forlatte mennesker. Joda, vi tok fantasien helt ut, og lekte oss litt i fjæra blant krabber og tangsprell attpå til! Det var en knall tur!
I dag har jeg vært på kurs store deler av dagen. Hørt om Stine Sofie Stiftelsen?? Dem snakka om sexsuelle overgrep som kan skje i hjemmene og hva vi kan gjøre for å forebygge det. Dette kurset tror jeg gav de fleste hakeslepp. Det går ikke an å forestille seg hvor ille det kan være. For meg er det helt uvirkelig at noen kan gjøre slikt mot små uskyldige barn. En dame fra Nesna var på kurset, og hun fortalte sin historie, der hun hadde blitt seksuellt misbrukt av bestefaren i 10 år. Hvordan kan noen være så fæle? Jeg blir skremt og sinna, har rett og slett ikke ord. Men for å lette på stemningen... Eli Rygg (fra Portveien 2 NRK) var også der og hadde fordrag, så da fikk jeg hilst på henne også! Hun har et veldig spennende yrke; næromsorgsarbeider, der hun jobber tett på familier som har vært i traumatiske situasjoner. I dag snakket hun om "retten til å være meg", og at ingen skal kunne trenge å ha på seg late-som- masken. Et slikt kurs som forteller realiteten i detalj tror jeg alle har godt av å være med på.
Ellers i kveld er det amerikansk auksjon med catwalk, så det kan bli spennende. Stikker til Oslo i morgen forresten, skal treffe mordern og fadern... så hvis ikke bloggen er oppdatert på en stund, vet dere hvorfor!

(Bilder fra kanoturen)


Etiketter:

0 Responses to “Oppdatering (eller kom ikke på passende overskrift)!”

Legg inn en kommentar


På nett På bloggen

Bibelvers


Herren din Gud er hos deg, en helt som har makt til å frelse. Han gleder og fryder seg over deg og gir deg på ny sin kjærlighet. Han jubler over deg med fryd

Ukas happening


Mandag: Exphil, trening, slappe av Tirsdag: Birkelandscup (vollyball)
Onsdag: What to do, what to do
Torsdag: Aerobic og Musikkcafè Fredag: Leir, Gautefall
Lørdag: Slalom baby, the hole day Søndag:På vei tilbake til BiG






© 2007 The Northlenning! laget av Lena Lind.